Prezentation

Infrasauna (infračervená kabina).

Jak používat infrasaunu?

Infrasauna využívá infračervené záření, které prohřívá tělo do hloubky. Teploty jsou oproti klasické sauně nízké, okolo 30-50 stupňů C. Je možno se prohřívat i ve spodním prádle či osušce. Relaxace v infrasauně je ideální v čase 30 - 40 minut a na rozdíl od finské sauny je možné navštěvovat tuto proceduru několikrát týdně.

V infrakabině raději seďte, záření putuje horizontálně; nejlépe účinkuje při rovnoměrném rozptylu paprsků všemi infrazářiči a nejdůležitější je infrazářič v oblasti zad, kde zahřívá krevní řečiště kolem páteře a tím inicializuje vnitřní zvýšení teploty jádra těla, to začíná okamžitě reagovat podobně jako při teplotě a trénuje tím obranyschopnost organismu a začíná intenzivní pocení. Proto při saunování doplňujte tekutiny, voda zkvalitňuje celkové působení infračerveného tepelného systému a urychluje látkovou výměnu. Pijte nejlépe minerálku, džus, vlažný čaj, alkoholu se určitě vyhněte.

Co je to infračervené záření?

Rostoucí popularita saun, které pracují na principu technologie infračerveného tepelného sálání, pramení mimo jiné také z toho, že infračervené paprsky – na rozdíl od jiných typů záření včetně slunce – nepoškozují pleť a nezrychlují stárnutí jejích buněk

Energie proniká přímo do tkání těla, do hloubky přibližně 10 mm. Infračervené prohřívací kabiny jsou mnohem menší než sauny klasické, díky šetrnému procesu prohřívání organismu při nižších teplotách jsou akceptovatelné i pro osoby starší nebo pro ty, které běžnou saunu ze zdravotních důvodů nesnášejí.

Dlouhodobé výzkumy prokázaly, že pot vyloučený organismem v klasické sauně tvoří až z 97 % voda. V infrasauně je to 80–85 %, zbytek se skládá z tuku a v něm rozpustných jedů, těžkých kovů, kyselin, sodíku a čpavku. Při nižších teplotách (kolem 30-35 °C) lze infrasaunu využít kupříkladu i k prohřátí před cvičením ve fitness, při relativně vyšších teplotách (40–45 °C) zase k relaxaci, otužování, očistě organismu a vyplavení nahromaděných škodlivin atd. Pravidelné rovnoměrné a hloubkové prohřívání tkáně infračervenými paprsky navíc zvyšuje odolnost organismu proti infekcím.

K čemu jsou dobré infrasauny?

  • snižuje svalové napětí
  • zmírňuje bolesti
  • stimuluje krevní oběh
  • zlepšuje prokrvení kůže, zlepšuje její elasticitu a napětí
  • odstraňuje kožní nečistoty a odumřelé kožní buňky, takže pleť získá nový lesk
  • funguje proti akné a ekzémům, hojí popáleniny, odřeniny, řezné rány
  • pomáhá v boji s celulitidou
  • spaluje kalorie a má efekt úbytku váhy

Zde je několik rad, které je důležité vědět před pořízením infrasauny!

  • Při výběru infrasauny si dejte pozor na výrobce – někteří do kabin montují levné infrazářiče bez požadovaného certifikátu, které mohou být i zdrojem elektrosmogu.
  • Ke kvalitním infrazářičům požadujte od prodejce např. lékařskou studii a mnohaletou písemnou záruku přímo od výrobce.
  • Při pořízení infrasauny mějte na paměti, že investujete do svého zdraví a nekupujte tyto výrobky na e-shopech či u prodejců, kteří mají infrasauny jen jako doplněk sortimentu mimo sezónu či ke svému hlavnímu sortimentu. Tyto prodejci zpravidla o infrakabinách mnoho nevědí a nedokáží Vám podat kvalifikované informace mimo ceny či probíhající slevové akci.
  • Kvalitní infrasauny (infračervené kabiny) stojí zpravidla stejné peníze, jako kvalitní finské sauny, které pořídíte řádově od 90 tisíc korun dle velikosti, použitého druhu dřeva a topidla.

Tipy pro nákup infrakabiny

Aspekty, které je třeba vzít v úvahu při nákupu nízkoteplotní infrakabiny:

  • Teplota uvnitř kabiny by měla být maximálně 37 °C (horní hranice termoneutrání zóny). A to nezávisle na tom, s jakou intenzitou musí pracovat infrazářiče, aby umožňovaly indiviuálně přizpůsobenou a optimální aplikaci tepla u daného člověka.
  • Kabina by měla být vybavena zádovými zářiči, které prohřejí 10 až 12 % celkové plochy kůže (ideálně v oblasti zad).
  • Ovládání k regulaci intenzity infračerveného záření by se mělo nacházet uvnitř kabiny a mělo by být dobře dosažitelné z každého místa pro sezení nebo ležení.
  • Jednouživatelské ovládání: každé místo pro uživatele by mělo být možné regulovat samostatně a vždy individuálně.
  • Mělo by být možné měnit intenzitu záření zádového zářiče podle individuální schopnosti kůže absorbovat teplo, a to pomocí předem nastavených uživatelských programů nebo v ideálním případě dokonce automaticky pomocí integrovaného měření teploty kůže.
  • Měl by být zajištěn permanentní, nepřerušovaný a bezdotykový přívod tepla.
  • Před zádovým zářičem by se neměly nacházet žádné dřevěné lamely, protože ty brání přívodu tepla a brání homogennímu působení záření na pokožku.
  • Homogenní oblast působení infračerveného záření - infračervené záření působí na příslušnou oblast rovnoměrně.
  • Vzhledem k tomu, že intenzita působení záření na pokožku závisí na vzdálenosti a na povrchové teplotě zářiče, musí být předem stanovena poloha při sezení během procedury. Ani při maximálním výkonu zářiče nesmí být v této poloze překročena intenzita záření 100 mW/cm2 (pokožka) a 8 mW/ cm2 (oko).

Výrobce může poskytnout informace o tom, jaké intenzity infračerveného záření dopadají na pokožku a oko při předepsané poloze při sezení a při různých nastaveních zářiče.